14.1.10

Pemimpin.

salam.

tiada kaitan dengan syika. ahaha.


Menjadi seorang pemimpin tidak semudah menjadi orang yang dipimpin. Untuk menjadi seorang pemimpin memerlukan komitmen, kesanggupan menghadapi segala risiko, menanggung segala permasalahan serta perlu bertanggungjawab terhadap apa jua yang kita lakukan serta memberi nilai-nilai moral yang tinggi kepada orang bawahan.

Menjadi seorang pemimpin juga perlu menahan segala bebanan. Bukan saja dari segi tugas, tetapi juga perlu tahan dengan segala macam tekanan yang mungkin datang dari pelbagai arah, menghadapi pelbagai ancaman yang datang dalam bentuk mental mahupun fizikal.

Jika anda bukan seorang yang boleh dipimpin, maka anda bukanlah seorang pemimpin yang baik dalam memimpin. Ini adalah kerana seorang pemimpin perlu bagus sebagai seorang yang dipimpin dan memimpin.

Jika anda seorang yang tidak boleh ; berdepan dengan permasalahan yang melampau, menerima tanggungjawab terhadap bebanan tugasan, membuat keputusan yang rasional dalam tindakan pantas,maka usahlah anda menerima atau menyatakan bahawa diri andalah seorang pemimpin.


wassalam.


|| ini adalah sekadar pandangan peribadi aku saja.





4 comments:

madihah said...

sgt betol..

B L O G D E T said...

seorang leader kene positif selalu..tanggani permsalahan,perlu mentaliti yg bagus, kawalan emosi, perlu manjaga semua beri hanya yang terbaik. ;D

chika said...

tamao komen bb pmimpin ko,.
klo tade kaetan ngan aku,.awtnya type nma aku kat situ!!!!!????huwaaaaaaaa,.,.,.

Unknown said...

tamao komen bb pmimpin ko,.
klo tade kaetan ngan aku,.awtnya type nma aku kat situ!!!!!????huwaaaaaaaa,.,.,.

Blog Widget by LinkWithin