28.11.10

Picture Of My Life Contest


Salam.

 boleh klik sini : Picture Of My Life Contest

Entri kali ini adalah bagi melunaskan tag yang telah diberi oleh Kak Alie, senior seperjuang di Lorong Haji Taib IPG. Tag kali ini merupakan contest yang beliau telah join. Syarat contest ini memerlukan pesertanya tag 3 orang blogger untuk penyertaan.

Jadi aku dengan ini mahu tag 3 orang rakan yang sememangnya gemar bercerita.  Hehe. Meraka adalah Zalin, Hans dan Aisyah.

Okey kita mula bercerita sekarang okey.


 kaki melangkah seiring walaupun seribu halangan.

Orang kata, semakin lama kita mengenali seseorang itu bertambahlah kebencian kita terhadapa orang tersebut. Mungkin ada pro dan kontra dengan apa yang dikatakan itu. Namun, siapa kita untuk menjadi jaguh bagi menhakimi seseorang itu. Diri ini pun tidak sempurna lagi mahu sempurnakan orang lain. Yang bias kita lakukan hanyalah member sedikit peringatan serta teguran bagi membetulak seseorang disamping memperbetulkan diri sendiri juga.

Dua tahun mengenali meraka, terlalu banyak kenangan yang tercipta. Manis ada. Pahit pun turut mengambil tempat dalam simpanan memori kami. Dalam kedukaan yang terlaku pasti menimbulkan kemanisan kemudian hari. Begitu juga sebaliknya.

Di peringkat awal, hubungan kami semua dipenuhi kemanisan. Walaupun terpalit jua kepahitan dalam kalangan kami sendiri, namun masing-masing bijak melakonkan watak bagi menyembunyikan kepahitan itu. Gunung berapi jua pun meletuskan lavanya, masakan tahap kesabaran manusia biasa seperti kami.
Pada suatu peringkat dimana masing-masing mula membawa haluan kiri untuk meluahkan ketidakpuashatian terhadap si polan dan si anu. Maka berlakunya, pertengkaran antara kami. Suasana yang ceria dan sentiasa disulami gelak tawa, tertukar menjadi hambar dan masam durja. Setelah setahu lebih memendam rasa, maka terluah jua pada hari tersebut.

Tidak lama selepas itu, dimana satu frasa yang masing-masing cuba untuk menjernihkan keadaan yang kami sendiri keruhkan. Alhamdulillah, semua yang keruh telah kembali jernih. Kini, kami lebih berhati demi menjaga sebuah perhubungan yang kami harapkan dapat memberi seribu satu kenangan dan keberkatan dari Yang Maha Kuasa di hari mendatang kelak. Benarlah kata orang tua, setiap perhubungan itu pasti ada pasang dan surutnya.

Biarlah apa jua yang orang lain kata tentang kami, kami tetap bersatu demi menepis segala tohaman, pandangan serong segelintir manusia di sekeliling kami. Kami tahu, kami tidak sehebat yang lain, tapi kami tetap bersyukur kerana kami masih mampu bersama. Semoga apa yang kami pernah lalui sebelum ini tidak berulang kembali. Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung, moga kami tetap dibawah paying rahmat dari-Nya. Insya Allah.
 
Semoga kita terus kekal bersatu walau apa jua yang mendatang.

=tamat=




|| sebuah dedikasi buat sabahat, teman, kawan dan juga rakan.

Sekian, wassalam.



13 comments:

nora said...

gaya hidup di ipg..

semua mcm ni ae???
tension

zikeryhassan said...

@alie ; sedangkan lidah lagi tergigit. ini kan pula sesama kawan-kawan

jaya jr said...

eh,cmne nk buat tulisan yang ditindih ngn line tu aa??

zikeryhassan said...

@jaya jr ; bukan kat tempat nak taip new post tu mmg da ada ke?

hans said...

gambar aku tak ada masalahnya

P/S : Jika Followers Blog Ramai Adakah Duit Nuffnang Blogger Itu Banyak?

P/S : Gua Nak Tanya Pasal Dr Rozmey, Rayyan Fantasi, Endhiran, Aarif Lee Dan Bruce Lee

Aretikz said...

Salam bro.. thanx 4 join ^_^.. Cuma saya keliru.. mana satu gambar yang ingin jadi taruhan? huhu.. yg gambar kaki atau gambar semua tu?

zikeryhassan said...

@hans ; yola :)

@are tikz ; gmbr kaki tu. huhu.

Zullism said...

kat IPG memang best...nanti kejer nanti best + stress..tapi memang best heheh..:)

zikeryhassan said...

@zullism ; anda lebih berpengalaman dari saya kan. huhu

hans said...

hohohoho
aku gambar2 tak ada
tu masalah tu


P/S : Followers Blog Tu Banyak! Komen Beratus - Ratus! Tapi Apa Yang Hebatnya Blog Tu?

Hizami Li said...

smart gile gambar lantai tu.
XD
yeah.
friends forever !
insha Allah.

purplelitto said...

cam kasut ak je tu zik..fames kasut ak..haha..^__^..

Aretikz said...

result contest dah ada ^_^

Blog Widget by LinkWithin