17.4.11

Just Break The Rules

Assalamualaikum.


just break the rules and who care?


Hari terasa panas di hati. Sepanas cuaca di sini. Kami tahu kami sekadar orang bawahan, namun adakah  suara kami tak layak untuk di dengari? Lepas isu pagar berkunci, kini timbul pula pemakaian cirikan seorang "guru" pula dikeluarkan. Macam-macam idea "bernas" yang mereka keluarkan. Alasan yang diberi klise dan mudah. Mahu membentuk disiplin dan perwatakan guru.

Minta kami memberi saranan dan pendapat. Tapi apa yang jadi? Sekadar didengari dan tiada tindakan susulan. Jadi tak hairanlah makin hari makin "tinggi" perwatakan guru kami. Bukan ingin menjatuhkan reputasi, tapi sekadar ingin meluahkan apa yang terbuku.

Memetik ayat dari NYDP JPP kampus aku

"Menjadi pentadbir yang hanya tahu membuat dasar namun tidak meletakkan diri mereka pada tempat orang yang ditadbir, merupakan satu perbuatan yang cukup memalukan. Usah bicara perihal demokrasi jika peluang untuk wakil-wakil kepada yang ditadbir untuk berbicara, dicantas"

Malas nak cakap atau taip panjang-panjang. Sebab suara kerdil seperti aku ini mana nak didengar apatah lagi diperhalusi untuk diambil tindakan. Apa yang aku boleh kata, jangan sampai kami buat rusuhan. Ahaha.

Thanks, kamu yang buat saya tersengih-sengih macam kerang busuk. Jangan tanya aku siapa dia. Kamu tahu kamu siapakan :)

Sekian, wassalam.

8 comments:

AcongEduardo said...

rules r made to be broken..yehaaa~

Zikri Husaini said...

apa lagi rusuhan jerla... siapa sokong , sila angkat tangan macam sayer.. !!

Kicap Manis Media said...

RULES IS CRAZY! I dunno why I study law. :)

Mahirararara said...

betul ckp acong !

rules are made to be broken :) jgn risau laa .

btw, be happy okeh cikgu !

jaya jr said...

it`s normal to break the rules..haha

Syazwan said...

revolusi!

Unknown said...

da same thing la,,pengarah dulu pon pernah sebut pakai kasut masa nak kuaq,,tapi x wat pon,,tapi kali ni mmg la mlampau,,,tshirt pon xleh pkai,,kami kuar pkai baju kurung la gamaknye,,

syafiqa said...

baru unik bila da break the rule ;)

Blog Widget by LinkWithin