25.4.11

Trip To Gambang Waterpark

Assalamualaikum.



Ini adalah kesinambungan dari entri yang lepas. So kali ini, takde da teka teki ke apa. Aku nak cerita serba sedikit tentang pengalaman aku dan classmate aku pegi bersuka duka di Gambang Waterpark. Banyak peristiwa yang menarik juga agak kelakar dan duka sedikit. Orang kata, luas perjalanan bertambah pengalaman. Jadi kami semua menimba sedikit pengalaman sepanjamg perjalanan kami pergi dan balik. Huhu.

Perancangan asal mahu pergi satu kelas (boys and girls) dengan kami punya tutor. Tapi disebabkan beberapa masalah serta kekangan yang tak dapat dielakkan, maka kami (boys) ambil keputusan untuk pergi sesama kami je.

Kami bertolak pada hari khamis dalam jam 4 petang dan sampai ke Kuantan jam 10 malam. Sesampai sana, kami cari hotel untuk check in bagi tempat tidur. Then, kami pergi makan kat area Sungai Kuantan. Lepas makan, balik bilik dan tidur. Jumaat pagi, kami bertolak ke Gambang Waterpark. Time nak pergi ni la timbul sedikit masalah teknikal. Namun, kami berjaya atasinya. Alhamdulillah. Lama juga kami bermandi-manda kat waterpark tu. Hehe.

Selesai bermandi ingat nak gerak balik Kuala Terengganu terus. Tapi diesebabkan masalah teknikal pagi tadi, kami tangguh plan tersebut. So, malam tu masing-masing penat gila lepas makan kami balik bilik dan tidur sampai pagi esok. Ahaha.

Sabtu pagi, kami berjalan-jalan dulu kat Kuantan. Shopping-shopping sikit. Then, gerak balik ke Besut. Banyak gak yang berlaku sepanjang perjalanan pulang ni. Alhamdulillah kami semua selamat sampai di IPG tercinta lebih kurang jam 10 malam. Sebab kami singgah makan di Kuala Terengganu dulu.

So jom layan gambar-gambar kami yang kacak lagi hensem.


 muka excited kami :)

 reflection

 jejaka macho

 termuntah la plak

 view kat area coco beach

bergambar kenangan dengan ahli rombongan. terima kasih akak :)


|| hidup mesti diteruskan. walaupun kadang kala ia pahit untuk diharungi.



Sekian, wassalam.

4 comments:

Ain Shdn said...

perrr.. sejak bila gambang ada waterpark?? gampang=gambang.. hahaha

zikeryhassan said...

@cik bulat ; baru je wujud tempat tu

xazryx said...

da dua kali aku pegi sini .mmg best .

zikeryhassan said...

@xazryx ; best ke? biasa2 je aku rasa

Blog Widget by LinkWithin