3.5.08

aku pecaye

dlm idop ni, aku percaye jika bwat baek,kebaekan gak akan diperolehi.kalo xskunk myb mase laen yg amat diperlukan.kebaekan yg diberikan perlulah seiring ngan ketulusan hati kite.barulah ia lebeyh dipandang mulia.bkn tok mencapub okey.kebaekan xwujud sehala jew.mcm2 kebaekan yg de kat muke bumi nie.bak kate pujangga dulu2,xde kebaekan bg pembicaraan kecuali ngan amalan.xde kebaekan bg harta kecuali ngan kedermawanan.xde kebaekan bg sahabat kecuali ngan kesetiaan.xde kebaekan dlm kehidupan kecuali kesihatan dan keamanan..haha..mendlm x maknenye??

aku percaye lg,yg senyum xhanya menampilkan wajah yg cerah,tp mampu hangatkan jiwa.bak kate pemimpin agong kita senyum itu sedekah yg senang sekali.xrugi pape pown kalo korg ukir senyuman di bibir tue.jika korg xmulakannye arinie ngan senyuman,lom lewat tok try pd besok arinye.pas senyuman dtg plak cinta.wlpn cinte tue kkdg nmpk angkoh tp ia de kelembutan tersurat lg tersirat taw.aku percaye sgt,lebeyh baek memiliki cinta drp miliki sume bintang2 di langit.sbb bintang di langit hny pantulkan cahaya tp cinta boleyh bg cahaya dan menyinari kehidupan sesorg tue..

lg..lg aku percaye,sorg sahabat sejati adalah yg dpt dgrkan lagu di dlm hati dan nyanyikan semula bila korg lupe akan lirik2nye.sesgt sukar tok cari sahabat camni.kalo da jumpe,jgn biarkan dye lari.tp perlu di ingatkan bertemanlah ngan org yg suka membela kebenaran.dye lah hiasan di kala senang dan perisai di waktu susah.sesorg tue baek kalo korg mampu lihat kebaekannye dan menyenangkan kalo korg mampu lihat keunikannya.tp sesorg tue burok dan membushankan kalo korg xmampu lihat ke due2nye.

yg pasti pe yg dicoretkan nie bknlah coretan merapu semata2.tp jadikan renungan bersame2.niat aku cume satu bgtaw pe yg penting dlm kehidupan seharian kite.sbb syg aku pd korg la maka xjemu2 aku mencoretkan sesuatu yg boleyh di kongsi bersame2.so korg ade otak dan akal en.jd nye,lu pikirlah sendiri

2 comments:

Anonymous said...

uSAh BiMbaNg jIka Dr AnDA tDK dHrgaI,AkN tetApi AnDA pErLu BiMbANh JikA DiRi AnDA TiDaK BeRhRgA lAGI~~
**REnUNgKaNlaH**

ruqayya said...

never thought you also happened to have a blog! finally! i was actually reconsidering to sign up for a new friendster account, guess it's not worth a million times to sign up for it again. entah. macam bosan. so i went to blog, lagi best. agaknya. or maybe because it suits my soul better. org kata byk bebel. aku suka. hehe

welcome new blogger, keep your articles updating :)


ingat lagi ke kat aku?

Blog Widget by LinkWithin