28.2.10

Aneka Ragam, Provokasi, Boikot Memboikot

salam.

sejak akhir-akhir banyak yang tidak kena dengan manusia-manusia di sekeliling aku. aku pun tak faham kenapa perkara-perkara seperti itu boleh berlaku. maklumlah hidup beramai, beginilah. beraneka ragam, bermacam perangai.


aku lebih gemar memerhati. andai ada yang ingin meluahkan apa yang terbuku dihati mereka, aku sediakan telinga untuk mendengar. kalau mereka meminta pandangan, aku perlihatkan pemerhatian aku terhadap apa yang berlaku. bukan aku menjadi batu api. mahupun menjadi berat sebelah seperti tanggapan individu yang rendah mentalitinya.

aku jenis yang gemar memerhati. buat endah tak endah. pegangan, "selagi kau tak kacau hidup aku, aku tak kacau hidup kau" adalah sangat penting. tapi sekiranya aku berdiam dan ada yang mencabar supaya aku "cari gaduh", anda perlu AWAS!

baiklah. habis cerita tersebut. kalau aku cerita banyak-banyak nanti ada yang tak berpuas hati pula. mulalah membuat provokasi. wujud laman boikot-memboikot antara satu sama lain. hehe. sinis bukan?



sepatutnya aku perlu dan wajib mem-busy-kan diri ini dengan segala macam tugasan yang dilambakkan. tapi aku lebih senang untuk membebel di sini. aku harap ini post yang terakhir dan aku akan membebel semula semasa cuti nanti. kita lihat. adakah aku mampu untuk menjadikan ia kenyataan? ahaha.


wassalam.

6 comments:

Mr. Ed Yidrusz said...

x pe bro.. rilek k.. mende2 cenggitu x ley nk pike sgt.. kang wat kacau jiwa je.. so better la x yah nk beratkan kepala ngan mende2 yg x bape nk penting ek..

zikeryhassan said...

baek! mmg tak pk pn. but kadang2 tu serabut gak bile sume dok tanya kt kite benda2 yg kite tak taw tu.

btw, thnx ya :))

joegrimjow said...

jgn jadi salah seorang yg di boikot sudah

zikeryhassan said...

btw, mmg sllu diboikot pon dgn org2 yg kene boikot. huhu

eyriqazz said...

kadang2 berdiam diri lebih baik dari bercakap dan timbulkan provokasi...

zikeryhassan said...

betol2. tp xley nk diamkan sgt, nnti pijat kepala plak

Blog Widget by LinkWithin