15.12.10

Kenangan Sewaktu Sekolah

Assalamualaikum.

gambar sewaktu dalam dorm. dorm aku dorm transit. cuba teka mana satu aku? ahaha


Cuti sekolah kini sudah menjangkau ke minggu ke-3. Sewaktu online mukabuku tadi, aku belek-belek la album gambar-gambar sewaktu sekolah teknik dulu kat mukabuku Sir aku. Jujurnya aku rindu setiap monent yang tercipta sewaktu sekolah dulu. Memang terbaik punya. Tak boleh di dapati di pusat membeli belah dan tentunya tiada diskaun hebat sehebat year end sales.

So now, i want to share with you all beberapa perkara yang aku lalui ketika sekolah dulu. Terutama masa sekolah teknik dulu, sebab aku duduk asmara asrama for 2 years.

1) Susun Buku Tinggi.
Aku dan rakan-rakan aku memang gemar susun buku-buku tinggi atas meja dalam kelas. Sajalah nak berlagak bahawasanya kami semua memang rajin. Walaupun loker telah disediakan, kami tetap gemar menyusun buku di atas meja. Sudahlah sekolah kami meja pelik. Berbentuk trapezium. Tujuan menyusun buku tinggi-tinggi tu adalah untuk cover line tidur time kelas je. Tapi taktik itu berjaya dikesan oleh guru-guru cemerlang kami. Huhu. Oleh sebab meja aku betul-betul depan meja cikgu, jadi aku tak boleh buat macam tu. Jadi mereka yang duduk di belakang je yang tegar buat perkara ni.

2) Lirik Lagu, Keratan Akhbar, Pembalut Makanan/Gula-gula, Surat Cinta.
Sudah menjadi kebiasaan kami untuk membalut meja. Mula-mula balut dengan kain kafan pembalut hadian dan kemudian dibalut dengan plastik lutsinar. Jadi bermacam-macam jenis benda yang ada bawah pembalut plastik tu. Ada yang letak lirik lagu pemberian BF/GF. Ada yang letak gambar-gambar dari keratan akhbar. Tak lupa juga kad-kad ucapan. Bagi mereka yang bercinta, surat-surat cinta akan diselitkan juga di bawah pembalut plastik. Cara ni juga digunakan tackle awek yang hot. Ahaha.

3) Maggi, Baldi, Tilam.
Adalah menjadi rutin dan kebiasaan bagi kami untuk overnight apabila hujung minggu. Apabila light off je kami akan turunkan tilam dan susun memanjang dan letak di bawah kipas. Memang syok la. Sambil baring kami borak-borak. Bila agak-agak dah dalam pukul 12 ke atas masing-masing akan keluarkan stok maggi masing-masing. Jerang air dan masak maggi dalam baldi. Ahaha. Segala macam jenis maggi dicampur menjadi satu bekas. Pastu makan berjemaah dan mengikut giliran. Habis makan penuh muafakat membersih kawasan tempat makan. Lepas itu, sambung baring bawah kipas, borak-borak sampai tertidur.


Aku rasa cukuplah takat tu. Kang taip panjang-panjang tak larat plak korang nak bacakan? Aku rasa korang mesti ada moment time sekolah yang korang ingat kan? Jadi apa kata korang share kan. 


Sekian, wassalam.

10 comments:

Muhammad Hasnan Aresirnone said...

walawei cikgu zik... hahahha... kenangan la pulak ko ckp camtu.... even aku x rasa mcm ko rasa... hahahah....

zikeryhassan said...

@hasnan ; kau mana nak nikmati zaman muda macam aku. sibuk memanjang. ahaha

jaya jr said...

kenangan pasal lagu2 memenag banyak zik..haha..macam2 lagu ade..

zikeryhassan said...

@jaya jr ; tau xpe. memang syok dok melalak dalam toilet time mandi. ahaha

KABAKOGA said...

haha..
zaman skolah nyawa dikategorikan no dua..
member2 no satu..

zikeryhassan said...

@kabakoga ; betul2. tak boleh takde member

hans said...

no 3 tu aku setuju

P/S : Traffic Minggu Nih! Tutorial Letak Link Entry Anda! Ada Sesiapa Suka Shawls Yang Cantik!

Fatin Aliyya said...

walweyh entry ko yg ni mensyahdukan aku jek.rindu gak zmn2 sekolah dulu dgn perngai nakal nyer .haha.:)

Hasrol Nizam said...

haha..baru aku teringat yg balut2 meja tu..budak2 perampuan mesti meja diorg cantik2.. sebab pandai susun lawa2 :D

Pendapat anda?
Dalam hidup ini, kadang-kadang

chEntA said...

bab baldi tuh bdk laki jer buat ea..
bdk perempuan tidak okeyhh..dlm bldi plak tu..dhsyat kowt..
tp,dkt ats meja tu mmg adew..
ats meja akk adew mke frank lampard..
giler admire la..
seriyes rndu kt skolah..=)

Blog Widget by LinkWithin