18.5.09

akan tiba.

assalamualaikum w.b.t.


aku tak tahu nak publish ape untuk entri kali ini. biarlah aku rangkumkan semua sekali. sebab aku macam malas pulak nak tulis satu2. supaya senang untuk dibaca. hehe.


KEM JATI DIRI PELAJAR PPISMP JULAI 2008.

aku sebagai pelajar PPISMP diwajib untuk mengikuti program anjuran Jabatan Hal Ehwal Pelajar ini. program ini diadakan pada 14 hingga 16 Mei 2009 bertempat di Taman Etnobotani, Gua Musang. pada mulanya kami macam tak berapa rela untuk pergi kem ini. maklumlah nak dekat ngan final exam kan. tapi nak buat macam mane kan, terpaksalah juga kami sume pegi. kami bertolak dari IPGM Kampus Sultan Mizan pada jam 1.00 tengah hari ngan menaiki 3buah bas dan sebuah coaster (tak taw la btol ke tak ejaannye). kami benti untuk makan+solat pada pkol 3.25 ptg di R&R Gua Musang. kami tiba di tapak perkhemahan pada pkol 5.00 ptg. smpai2 kami terus dirikan khemah. huhu. aku satu khemah ngan shoki and amri. malam pertama tiada ape yg menarik sgt. mlm tu hujan lebat jadi kami, pljr lelaki dibenarkan tok tdow di dewan manakala pljr perempuan di dorm. esok harinya kami menjalankan akiviti outdoor. antara aktivitinya adalah seperti flying fox, abselling, jungle tracking dan caving. sangatlah sonok. sebab aku memang suke aktiviti yg lasak. walaupun aku agak gayat, tapi aku berjaya atasi halangan tersebut tok flying fox and abselling. rasenye tak puas buat dua2 aktiviti tu. malam tu, kami tidur lewat. pkol 3 lbh baru kami sume dibenarkan tdow. soknye kene qiamulail. tapi kami cam tak qiam je taw. sbb masih ngantok. hehe. ari terakhir kami bwat aktivit merempuh halangan. nasib baek aku lepas sume halangan. tere kan aku? haha. jam 2 petang kami bertolak blek dan kami smpai IPGM KSM pkol 5 ptg. byk juga ar pengalaman yg aku tempuhi sepanjang di sana walaupun pada mulanya cam tak rela je kan. hehe.


PEPERIKSAAN AKHIR SEMESTER JANUARI 2009.

bermula esok aku akan menempuhi final exam. sok ada dua paper. sebelah pagi paper English jam 8 pagi dan sebelah petang paper Pengajian Melayu jam 2 petang. sekarang ini aku ngah stdy la ni. tp aku da bosan+ngantok. jadi aku taiplah entri ini. hehe. 20 Mei plak aku ade paper RBT 1. paper di paper pagi. huhu. paper terakhir aku adalah pada minggu hadapannye, iaitu pada 26 Mei. paper RBT 2. harap sume aku boleh jawab ngan okeyh la kan. 28 Mei aku akan bertolak balek ke kajang. tak sabar rasenye tok pulang ke sane. hampir 2 bulan aku tak balek. last balek masa cuti pertengahan semester aritu. huhu. kawan sekolah dulu sume sibuk tny bile mau balek. sebab nak ajak meronggeng.





okeyhlah. cukop takat ini aku membebel. mahu sambung study blek. nanti free aku publish entri yang best2 sket okeyh?

wassalam







p/s : aku langsung takde duet da ini. sangat sedey meyh.

1 comments:

aLia said...

aiseh.
cm bez je camp korunk nie.
stdy.stdy.
jgn asyik on9 jew.

Blog Widget by LinkWithin