2.5.09

panjang dowh.

salam.
sudah lama jugak aku tak menaip tok blog aku.
sebenarnya banyak benda aku nak cite kat anda2 sume.
tapi disebabkan kekangan waktu jadi aku tangguhkan niat aku itu.
kini tibalah masa yang dinanti-nantikan. cewahh.
sepanjang aku meninggalkan blog ini tanpa berita.
aku sibuk ngan persedian tok amali masakan aku
dan tugas aku sebagai urusetia tok sukaneka anjuran batch aku.
(padahal aku takde lah busy sangat)
niat aku tok menaip terbantut juga adalah disebabkan oleh
WLAN-Student yang agak kesengalan dan kelembapan.
sehingga kekadang takleh nak connect langsung.
sangatlah cam hanjing n hampehnye kan.
selalunya aku menggunakan line default tok post entri
dan mengonlinekan diri. tetapi desebabkan kelas aku
digunakan tok menjadi pusat temuduga bagi
KPLSPM ambilan julai 2009. jadi aku takleh nak online ar.
sangat sedih w0o. terpaksalah kami satu kelas merempat
di bilik hypermedia ngan kelas keusahawanan.

sekarang aku nak cite pasal amali aku plak.
aku diminta untuk menyediakan menu sarapan pagi berasaskan
telur, susu & hasil tenusu dan akhir sekali sediakan meja.
menu aku tok amali tersebut adalah nasi lemak sambal telur
dan air koko. warna tema aku pilih warna coklat. haha.
sidang aku adalah pada 29 april 2009. pukul 8.30 pagi sehingga 10.30 pagi.
tok amali tu aku kene pegang kunci jadi aku kenelah
datang awal en. aku datang kol 7.45 pagi. huhu.
so time tu leh ar sediakan pape yang patot.
nasib dapat belah pagi. jadi agak fresh ar tok amali.
sidang aku sume sekali ade 11 orang. aku dan hassan je laki.
yang lain sume pompuan. rakan2 kelas yang kene sidang petang
masih terbongkak diatas katil. kami dapat pengecualian kuliah ok.
so pukul 8 tu, cik g soh kami ambek bahan2 basah. then bagi
sket penerangan kat ktorg. tepat 8.30 pagi ktorg terus start amali.
masak punye masak. nasi lemak aku mentah pada mulanya sebab kurang air.
jadi aku gi ambek santan dan ditambah ngan air tok masukkan dlm nasi lemak aku.
alhamdulillah masak gak nasi aku tuh. huhu.
setel memasak aku terus setting meja depan cik g.
sebab aku dpt tugasan tok setting meja. nasib aku da tengok
sidang2 yg sebelum aku setting camne. huhuhu.
selesai setting meja, aku terus bersihkan dapur yang aku gune.
basuh periuk, kuali, pinggan, mangguk dan sume peralatan yg aku gune.
then, aku msg Pn. Normaizam. tny same ade die dtg ke tak tok
sesi merasa masakan nanti. tapi aku hampa, die tak dapat datang
sebab ade meeting. huhu. nampak gayanye aku makan sorg2 ar.
abez je masakan ktorg dinilai oleh cik g n lec dri IPGM Temenggung Ibrahim, JB.
sume tetamu makan. huhu. sume kawan2 aku ada lec yg datang. meje aku je takde.
meja aku diserbu oleh rakan2 aku yang sangat lapar. nasib dorg kate
nasi lemak aku rasa lemaknya, sambal aku sedap, air koko aku rasa kaw.
haha. sangat bangga aku time tu. hehehe. bile sume lec abez makan.
time aku tok rase masakan kawan2 aku yang lain. jadi sangat kenyanglah
aku time tu. haha. selesai sume, aku kemas meje dan basoh pinggan.
bile sampai bilik, aku terus tidow sampai petang. haha.
bangun2 tgk game bola tampar. gurl klas aku lwn. dorg dpt num 2.
team laki klas aku dpt num 6. haha. tp sume dpt adiah. ok la tu.

so petang khamis plak ade sukaneka anjuran batch aku.
sume ade 8 acara. acara 1st petang tu, boling kelapa, diikuti ngan
tarik upih, lari dalam guni, lambung belon air, cari gula2 dlm tepung
dan akhir sekali kerusi berirama. cuaca petang tu sangat tp sume
bagi kerjasam yang sangat baik pada kami.
aku, hassan, shoki, shima, atika ngan syika jadi urusetia bagi acara lambung belon.
huhu. kami punye acara tu sgt sonok. wakil kls aku tok
acara tu farah ngan syafiq. saje je nk pekene dorg. haha.
abez je acara tu masing2 ambek belon dan baling kat org.
then acara cari gula2 dlm tepung. start dari situ lah
sume org dok pesta air ngan tepung. haha. best gak ar.
sesape yg masih dlm keadaan bersih mesti kene baling tepung.
aku rase pd aritu aku paling teruk sekali. baju ngan suar
aku di penuhi tepung. kalo kering takpe lg. tp yang aku kene
tepung yg bercampur air. mmg susah gak ar nak hilang.
acara kemuncak adalah acara kerusi berirama laki dan pompan.
plg kelakar adalah bg kategori lelaki. kalo tak silap aku
2 kerusi yg patah. rebut punye rebut sampai patah kerusi dorg kejekan.
paling tak tahan pabila yg kecik iaitu abg shahril rebut ngan si besar, cik mon.
sah2 lah cik mon yang dapat. tp kalo tgk aksi dorg mmg kelakar ar.
overall, sukaneka ini berjalan lancar walaupun ade kesilapan teknikal sket.
huhu. hope batch kami pny sukaneka yg paling best la. huhu.
org kate, time sukaneka nilah nk dok pekene senior. haha.
tp aku tepek tepung kat rambut rumate aku. pdn muke die.
gatal lg tepek kat aku.

aku rasekan, cukoplah sampai sini je aku menaip.
takot lagi panjang plak aku menaip dan korg sume
tak larat nak membaca plak. ade ke yg bace blog aku nih?
sekian, terima kasih. wassalam..


p/s : gambar2 akan aku post laen kali. harap maklum
.

1 comments:

mira said...

padan muka penuh tepunggg !
muahaha ;D

Blog Widget by LinkWithin