8.6.10

[TOPIK] Tabiat Buruk Ketika Kuliah/Kelas.

Salam.


Wah! Sudah beberapa hari aku tidak update blog picisan ini. Ada rindu ka sama aku? Mesti takda kan? Aku tahu da. Fyi, aku tengah bercuti semester sekarang ini. Jadi masa aku untuk update blog ini seperti selalu kurang la dari kebiasaan yang aku lakukan. Sorry to those who wait for my writing on this blog. Been busy lately. Hehe.

Okeylah, aku malas nak melalut panjang-panjang. Jadi kali ini aku nak kongsi dengan anda semua tentang beberapa tabiat yang biasa aku perhatikan dan juga aku lakukan kadang-kadang ketika di dalam kelas ataupun kuliah. Hehe. Tambah-tambah lagi kalau subjek yang penuh dengan teori-teori yang memeningkan kepala. Aku jamin anda semua mesti biasa alami kan? Tak kesahlah anda sebagai pelaku ke, pemangsa ke ataupun sekadar melihat je. Jom kita terjah. Hehe.

Ber-sms-an
Kegiatan seperti ini biasa dilakukan oleh semua pelajar. Nak-nak lagi yang ada BF/GF. Pensyarah di hadapan sibuk bagi kuliah, golongan seperti ini sibuk bersayang-sayangan. Bagi yang takda kekasih kaki hati macam aku, sms la skandal-skandal yang berada di seluruh negara. Muhahaha.

Ber-lagu-an
Bagi yang ada handphone canggih yang mempunyai mp3 player boleh la dengar dari hp. Bagi yang ada hp yang boleh buat baling pensyarah anjing, mesti ada MP3 player ataupun apa sahaja yang boleh dengar muzik. Taktik ini selalu digunakan oleh perempuan yang memakai tudung. Maklumlah wayar earphone tu boleh di cover dengan tudung yang dipakai. Sampaikan kadang-kadang tak dengar bila di panggil. Ish buruk perangai.

Ber-gosip-an
Ini pun ramai gak yang buat ini. Pensyarah kat depan bagi ilmu, golongan seperti ni duduk betukar-tukar gosip di belakang. Habis semua cerita dibuka. Dari cerita mengenai Pengarah sampailah ke Pak Guard pun dia orang dok gosip. Hebat betul. Radio bergerak namanya. Ahaha.

Ber-posing-an
Tabiat "baik" ini memang biasa kita lihat. Kalau buka sosial network students IPT or budak sekola mesti ada posing time dalam kelas. Letak je caption time tengah tunggu pensyarah or cikgu. Padahal pensyarah or cikgu bagi ilmu dia sibuk posing. Perempuan paling banyak sekali buat. Kalau ada lelaki pun sekadar model tambahan je. Tak pun props je ( budak lelaki tidur, dia orang posing berlatar belakang budak lelaki tersebut)

Sudahlah. Takat itu sahaja buat masa ini. Aku malas nak taip panjang-panjang. Kalau anda mahu tambah, silalah tinggalkan komen okey.

Kongsikan kepada aku dan semua pembaca mengenai "Tabiat Buruk Ketika Kuliah/Kelas" yang anda biasa lakukan atau lihat.


Sekian, wassalam.

11 comments:

syahrafi said...

aku pun tergolong bahagian dgr lagu tu.. hahaahahha...

zikeryhassan said...

aku pun sama. kebanyakkan tu aku buat. ahahaha.

paan said...

kalo bro masukkan tabiat tido dalam kelas , baru la aku tergolong gak...

zikeryhassan said...

aku pun ske gak tdo dlm kls. ahaha.

hans said...

berlukisan tak ada ker?

chika said...

hak3,.aku cam mewakili semua di atas,.wakaka

zikeryhassan said...

aku tau tu kau pny keje kn?

zikeryhassan said...

memang entry ini khas utk kau. ahaha.

hans said...

tahu xper

is said...

hahaha,,,smau 2 cam aku jew,,hahahahha

Rara said...

ha betul2!hehe

Blog Widget by LinkWithin