1.5.11

Mengejar Sebuah Impian

Assalamualaikum.




Semakin jauh kita berjalan untuk sebuah impian, semakin jauh untuk kita merealisasikan impian tersebut. Bukan tiada usaha. Bukan tidak sepenuh jiwa. Tetapi, kealpaan kita menunaikan tanggungjawab yang sepatutnya digalas kita. Kejauhan kita pada Sang Pencipta. Perhubungan kita sesama manusia. Kesedaran untuk kita menjaga alam sekeliling kita. Semua itu membuatkan kita terus jauh dari mengapai impian.

Jikalau tertunainya impian kita sekali pun, nescaya kita masih tidak ditemukan dengan kepuasan yang kekal. Sebab itulah, orang kaya mahu terus terusan mahu kaya. Orang miskin terus dibiarkan miskin. Alam terus terbinasa dengan kerakusan kita mengejar impian. Kenapa ini terjadi, baca perenggan satu semula.

Entry ini ditaip untuk memperingati diri ini sendiri agar tidak alpa. Entri ini juga bertujuan mengingatkan sesiapa saja yang membaca. Maafku pinta andai ada yang terasa mahupun tersinggung dengan penulisan aku. Aku juga tidak sempurna. Tiada sesiapa yang sempurna melainkan Sang Pencipta.


Sekian, wassalam.


14 comments:

Mahirararara said...

terima kasih mengingatkan saya :)

oRkEd PuTiH said...

salam..oleh yg demikian, wlupun ape pon yg mahu dibuat n dicapai mestilah kembali kepada PENCIPTA kite..DIE yang MAHA melakukan sesuatu 2...

jaya jr said...

huhu,memang kene aa ngn mu yang suka menulis..entri syahduu

hans said...

betul2
:-)
dah leh keja dkt DBP dah nih
:-)

azwashamsuddin said...

T_T
wuwuwu..syahduu

Kecewa

Kicap Manis Media said...

Amboi..



Buat duit sebanyak RM10,000 tanpa perlu tarik trafik dengan iPanelOnline. DAFTAR PERCUMA.

EmanTheHalia said...

thx ingatkan jugak..

Unknown said...

pupuk kesedaran dalam jiwa..

Nas said...

nice entri..
kdg2 aku terlupa tujuan aku hidup n tujuan aku jadi PELAJAR!

Zulfahmi Abidin said...

perasaan aku macam ape tau.macam kau tengah bercakap taim kau lepas solat tuh. shahdu gile. bagus jgk.boleh aku renungkan lepas aku solat subuh nanti. tengs bro.

Anonymous said...

wahh
best bacee..
:)

SyedGraphix Dot Com said...

saling ingat mengingati antara satu sma laen! :D

Aleen Aiden said...

mekaseh ingatkn alin jugak.paragraf pertama tu alin dah rase mcm,eh betullah!hee

EzayHadry said...

syahdu bila bace
thanks wey sbb mengingati
memang sikap manusia yg selalu leka

Blog Widget by LinkWithin