26.2.11

Minat

Assalamualaikum.


hidup tak selalunya indah

Fotografi. Muzik. Blogging. Sastera. Itu sebahagian dari hidup aku. Sebahagian dari minat aku. Usah pertikaikan, sebab itu adalah hak aku. Segala nasihat membina aku terima. Nasihat yang negatif aku jadikan pembakar semangat untuk aku terus melangkah.

Walaupun aku takde DSLR, tu bukan penghalang aku untuk berkarya melalui gambar. Kalau guna gadget canggih tapi tak menarik buat apa kan? Aku dalam proses mengumpul wang untuk memiliki DSLR. Namun, aku hanya seorang pelajar, masih mempunyai komitmen yang lebih penting terhadap pelaburan untuk pembelajaran. Jadi aku harus utamakan yang lebih penting.

Aku juga bukan pemain muzik. Bukan juga pelontar vokal yang hebat. Namun, aku suka untuk menghargai muzik. Biarpun orang tidak sebulu dengan apa yang aku suka tentang muzik kerana kita semua berbeza. 

Biarpun blog aku hanya dipinggiran. Namun, aku berpuas hati dengan apa yang aku telah capai. Bukan tidak pernah dimaki hamun, namun itu aku jadikan pengajaran serta pembelajaran. Aku tak pernah paksa orang untuk suka blog aku. Tapi aku tetap berterima kasih kepada yang menyukai blog picisan ni.

Aku memang suka bermadah. Tapi aku bukanlah buaya darat yang suka mempermainkan hati orang lain. Jangan menjatuhkan hukum dengan begitu mudah sekiranya anda hanya nampak sebahagian dari sisi kehidupan aku.

Kesimpulannya, perbezaan setiap individu dalam dunia ni yang menjadikan kehidupan kita lebih mencabar, berpengajaran dan menarik. Just chill dan you will love the way you are.


Sekian, wassalam.

10 comments:

Fatin Aliyya said...

zikery hassan, u hv a very high commitment in watever u do.wolopon kt x penh bjmp face to face tp spnjang kiat knl as a blogger yg dh kamceng, ak tawu ko sngt mharagai apa yg kau buat n u give all teh efforts in doing anything u love.so, go for it,chayok2 coz everyone is keep looking forward for ur amazing result.kau pndai menulis which not everyone is able to dos o but enjoy reading what u hv written.kau mnhargai muzik d mn kau share dgn semua org n thats makes them happy.kepp up gud work zikery.:P

Mahirararara said...

kita sama sbb berkongsi blog dan muzik :)

Unknown said...

zikeryhassan memang selalu jujur dalam perbuatan dan juga kata-katanya. suka sangat! ^^,

ehem, typo banyak sangat ni...ngantok ea time tulis..hehe

zikeryhassan said...

@fatin aliyya ; thanks beb :)

zikeryhassan said...

@iekasub ; hehe. aku da betulkan da ;)

Unknown said...

aku suke ko minat music,,nnt aku leh bluetooth,,ahha

Asfan Ash said...

gmba cun. ko buat eh
kalau dah minat ape saje boleh buat bro

Muhammadnuraizuddin said...

gud luck bro..moga2 cpat dpt dslr..

Traveler said...

when i see ur face...lalala....just the way u are....ak ske lagu tu...bru jek ko pasg lam klas cik gee tadik.....hehehe.....

gEe said...

suke jgk photography ngn muzik ngn blogging. tp sekadar suke, bakat tkde pun. hehe

Blog Widget by LinkWithin